DA LI JE ISLAMSKI NAČIN KLANJA OKRUTAN PREMA ŽIVOTINJAMA?


Aiša al-Awadi

(Autorica je instruktor iz parazitologije na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Kairu)

DA LI JE ISLAMSKI NAČIN KLANJA OKRUTAN PREMA ŽIVOTINJAMA?

Islamski stav o tome šta je dozvoljeno jesti a šta nije je jasan. Postoje striktna pravila o tome koje meso je dozvoljeno jesti, a koje nije. U poglavlju El-Maide Allah dž. š. kaže:

Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u nečije drugo, a ne u Allahovo ime, i što je udavljeno i ubijeno, i što je strmoglavljeno, i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto – osim ako ste ga preklali – i što je na žrtvenicima žrtvovano, i zabranjuje vam se gatanje strelicama. To je porok – Danas su nevjernici izgubili svaku nadu da ćete vi od svoje vjere otpasti, zato se ne bojte njih, već se bojte Mene. Sada sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera. – A onome ko bude primoran, kad hara glad, bez namjere da učini grijeh, Allah će oprostiti i samilostan biti.»

Islamsku praksu klanja životinja oštrim nožem po prednjoj strani vrata često je napadana od strane nekih aktivista pokreta za zaštitu životinja kao vid okrutnosti prema životinjama, uz tvrdnju da je to nehuman i bolan metod ubijanja životinja. Na Zapadu je zakonski određeno da se životinja mora omamiti pucnjem u glavu prije klanja, vjerovatno da bi izgubila svijest i da bi se spriječilo da oživi prije nego što definitivno bude ubijena kako ne bi usporavla kretanje proizvodnih linija. To se takođe praktikuje kako životinja ne bi trpjela bol prije umiranja.

NJEMAČKA STUDIJA O BOLU

Zbog svega bi onima koji iznose takve tvrdnje mogli predstavljati iznenađenje rezultati istraživanja koje su proveli profesor Wilhelm Schulz i njegov kolega dr. Hazim na Veterinarskom fakultetu Univerziteta u Hannoveru u Njemačkoj. Istraživanje na temu «Pokušaj objektiviziranja bokli i svjesnosti u konvencionalnoj metodi (uz omamljivanje pištoljem) i ritualnoj metodi (halal klanja nožem) ovaca i teladi» došlo je do zaključka da je islamski način klanja najhumaniji i da upotreba pištolja za omamljivanje, koja se praktikuje na Zapadu, kod životinja izaziva jake bolove.

U toku istraživanja, nekoliko elektroda je hirurškim putem implantirano na različite tačke lobanje svih životinja tako da dodiruju površinu mozga. Životinje su potom ostavljane nekoliko sedmica da se oporave. Potom su neke životinje klane brzim i dubokim zarezivanjem vrata kojim su prekidane vratne krvne žile, dušnik i jednjak (islamski metod). Druge životinje su klane uz upotrebu pištolja za omamljivanje ( sa udarnom oprugom, Captive Bolt Pistol, CBP). Za vrijeme eksperimenta, elektoencefalograf (snimak moždane aktivnosti, EEG) i elektrokardiogram (snimak rada srca, EKG) bilježili su stanje mozga i srca svih životinja za vrijeme klanja i omamljivanja.

Rezultati su bili kako slijedi:

I – ISLAMSKI NAČIN

1. Prve tri sekunde  nakon klanja EEG nije pokazao nikakvu promjenu u odnosu na stanje prije klanja, pokazujući na taj način da životinje nisu osjetile nikakav bol za vrijeme i neposredno nakon uboda.

2. U naredne tri sekunde, EEG je zabilježio stanje dubokog spavanja – nesvjesnost. Bila je to posljedica gubitka velike količine krvi koja je isticala iz organizma.

3. Nakon šest spomenutih sekundi, EEG je registrovao nulti nivo, pokazujući da osjećaj boli uopšte ne postoji.

4. Kada je moždana poruka (EEG) spala na nulu, srce je i dalje udaralo a tijelo se grčilo (što je refleksna kativnost kičmene moždine) izbacujući maksimalnu količinu krvi iz mesa i time konzumentu pružajući higijenski čisto meso.

II – ZAPADNI NAČIN UZ OMAMLJIVANJE CBP

1. Životinje su bile naočigled nesvjesne kratko nakon omamljivanja.

2. EEG je pokazao oštar bol neposredno nakon omamljivanja.

3. Srca životinja omamljenih CBP prestajala su kucati ranije kada se to uporedi sa onima zaklanim na islamski način, te je na taj način u mesu ostajalo više krvi, što nije higijenski za konzumenta.

ZAPADNI NAČIN KLANJA I KRAVLJE LUDILO

Ovakav način klanja ne samo da kod životinja izaziva veće bolove, kako je to pokazalo navedeno istraživanje, već postoji bojazan da se njime sa stoke na ljude prenosi kravlje ludilo. Nedavno istraživanje Texas A&M Univeristy i Kanadske agencije za inspekciju hrane otkrilo je da silina udara pneumatske igle raznese moždano tkivo životinje. Ova vijest je uznemirujuća jer su moždano tkvio i kičmena moždina najzaraženiji kravljim ludilom, koje u mozgu zaražene životinje uzrokuje rupe poput onih u švajcarskom siru. Još veću uznemirenost izaziva činjenica da oko 30 do 40% američke stoke biva omamljeno pneumatskim pištoljem.

ISLAMSKE ODREDBE O KLANJU

Kako se da vidjeti iz prethodnih studija, islamski način klanja životinja je blagoslov i za životinje i za ljude. Kako bi klanje bilo ispravno, mora se izvršiti nekoliko stvari. Muhammed a.s. veli: «Allah dž.š. je propisao dobročinstvo u svemu, pa i kada ubijate ili koljete činite to na lijep način: naoštrite noževe i ne patite životinju koju koljete.»

Nož kojim se kolje mora biti oštar i mora se spretno i brzo upotrijebiti. Brzo prekidanje krvnih žila prekida dotok krvi u nerve u mozgu koji registruju bol. Pokreti i trzanja životinje nakon klanja nisu posljedica bola, već do njih dolazi zbog kontrakcije i opuštanja mišića kojima nedostaje krvi. Poslanik je takođe poučio muslimane da ne oštre nož pred životinjom koju će zaklati i da ne kolju životinju pred drugom životinjom iste vrste.

Prerezati treba krvne žile, dušnik i jednjak, bez prekidanja kičmene moždine. Ovakav način klanja rezultira jakim krvarenjem koje izbacuje većinu krvi iz tijela životinje. Ako se kičmena moždina prekine, nervi koji vode do srca mogu biti oštećeni što može dovesti do zastoja srca i ostajanja krvi u krvnim sudovima. Stoga krv mora u potpunosti isteći prije nego što se odvoji glava. Ovim se čisti meso, jer se odstranjuje većina krvi koja djeluje kao prenosilac mnogih mikroorganizama; meso na taj način dulje ostaje svježe nego prilikom drugačijeg načina klanja.

Zbog svega toga, optužbe za okrutnost prema životinjama bi se sa punim pravom mogle usmjeriti na one koji ne koriste islamski način klanja, već preferiraju metode koji uzrokuju bol i agoniju životinja, a mogu ih uzrokovazi i konzumentima toga mesa.

S engleskog,

Fikret Pašanović

izvor: www.islam-online.net

Advertisements

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

%d bloggers like this: